Značka Outdoor Research je dnes známá téměř po celém světě a to především díky tomu, že svým zákazníkům nabízí maximální možnou kvalitu vybavení. Svůj vývoj navíc neustále posouvá, takže se na špici ve svém oboru bude držet ještě velmi dlouho.
OUTDOOR RESEARCH je značka pro všechny, kdo milují dobrodružství v přírodě. Nabízí inovaci a inspiraci všem, kdo si chtějí užít pobyt na horách a všude v přírodě. Vyvíjí dokonale funkční vybavení - krásně jednoduché a spolehlivé. Při vývoji nových produktů spolupracuje s těmi, kdo je skutečně používají - oceníte, jak vám vybavení značky OUTDOOR RESEARCH usnadní dosažení těch nejodvážnějších cílů.
V roce 1980 se zakladatel značky OUTDOOR RESEARCH Ron Greg - vědec a nadšený horolezec - ocitl v nepříjemné situaci. Na výpravě na Aljašce jeho kolega a obchodní partner utrpěl extrémní omrzliny vinou špatně tvarovaných gaiterů. Tehdy se jeho kolegovi dostal sníh mezi botu a návlek. Poté, co byl jeho přítel transportován k ošetření, Ron se rozhodl najít řešení, aby k takovým situacím už nedocházelo. Navrhl funkční, zateplený návlek X-Gaiter. To byl počátek nové značky - OUTDOOR RESEARCH, která vznikla následující rok.
Zpočátku se firma zaměřovala hlavně na vývoj rukavic, pokrývek hlavy a gaiterů (návleků na nohavice). V roce 1984 představila v té době revoluční koncept GoreTex®ových rukavic s vnitřní teplou rukavičkou a s možností upevnění na zápěstí. V polovině 80. let představila firma Seattle Sombrero™klobouk s membránou GoreTex®, jenž se v průběhu let stal absolutním bestsellerem.
Firma pokračovala ve vývoji funkčních doplňků v oblasti softshellových produktů, také vyvinula nepromokavé obaly, zajímavou řadu dámského technického oblečení Wild Roses a například také v čepicích a pokrývkách hlavy s Windstopperem. V 90. letech se stala dodavatelem rukavic a pokrývek hlavy pro americké vojáky.
Na přelomu tisíciletí značka pokrývá potřeby outdoorových nadšenců ´od hlavy až k patě´ - kolekce oblečení a doplňků se rozrostla a znají jí horalé na celém světě.
V roce 2003 tragicky zemřel zakladatel značky Ron, zahynul v lavině společně se svým kolegou při lyžování v Britské Kolumbii. Byl hnacím motorem značky, i v den své smrti testoval nové výrobky pro skitouring. Po několika měsících jeho dědici firmu prodávají a nový majitel, Dan Nordstrom, rodák ze Seattlu - lyžař, cyklista a alpinista - pokračuje v tradici a rozvíjí filosofii značky: vývoj doopravdy funkčního vybavení pro aktivní nadšence do horských podmínek.Tradiční produkty prošly inovací a vzniká nová generace vybavení s využitím nových technologií.
V roce 2003 přichází firma s programem LAB RAT - zaměřeným na komunikaci se zákazníky. Na základě tisíců doporučení od zákazníků používajících outdoorové vybavení, značka OUTDOOR RESEARCH neustále inovuje své produkty a pokračuje v získávání reakcí uživatelů - tak dosahuje dokonalosti právě v těch oblastech, které jsou pro uživatele důležité.