Každý ho zná, ale nikdo by se s jeho pomocí nechtěl živit. Co to je? Ano, jak jsme jistě poznali, jedná se o krumpáč. Tento nástroj je velmi podceňovaný. Ačkoli je symbolem pro manuální práci, bez jeho pomoci bychom jen těžko byly tam, kde jsme dnes. Zdá se to přehnané? Jen si uvědomme kolik kilometrů silnic, chodníků, kabeláže a potrubí s jeho pomocí bylo vykopáno. To už o něčem mluví. Co ho dělá tak jedinečným?
Konstrukci krumpáče určitě všichni známe. Tvoří ji topůrko, které je převážně vyrobeno ze dřeva. Na jeho konci je ocelová násada. Tato násada je dostatečně těžká na to, aby se s ní mohly provádět i těžší práce. Násada má dva konce. Jeden je špičatý a druhý placatý. Délka topůrka a váha násady jsou dvě věci, které stojí za zmínku. S krumpáčem se pracuje pomocí švihu. Dostatečně těžká násada nabere rychlost a díky své váze i podstatnou kinetickou energii, která je převedena do koncového bodu. Můžeme s ním tak jednoduše kopat, hloubit, ale i páčit kamení nebo dřevo. Co by nás mohlo zajímat je aplikace do moderní doby, jak to s krumpáčem je dnes?
Dnes je to s ním tak, jako před sto lety. Novinkou je však malý krumpáč, který bychom sice mohli vídat už dříve, nicméně ne v tomto podání. K čemu malý krumpáč? Představme si, že jsme voják v poli nebo turista na cestě za přežitím. Jak budeme kopat zákop, úkryt nebo ohniště? K tomu poslouží malý cestovní krumpáč. Tak malý, aby se připnul na batoh, ale zároveň dostatečně velký pro manuální práci. V takových případech často nahrazuje dřevěné topůrko plastová rukojeť. Plast je mnohem lehčí a dokáže odvézt podobnou práci jako dřevo. Pokud se tedy touláme divočinou, určitě nám půjde o nízkou hmotnost, kterou malý krumpáč mimo jiné nabízí. To samozřejmě hraje roli při výběru.
Na našem eshopu nalezneme právě takové malé krumpáče, které bychom mohli na našich cestách využít. Stejně tak si je můžeme schovat do auta, kde bude čekat pro případ, že bychom snad někde zapadli.