Udržitelnější výroba textilu má zlatý standard, který nese název BlueSign. Firma tohoto jména pochází ze Švýcarska a vymyslela tzv. BlueSign Standard, kterým se označují produkty, které mají menší negativní dopad na životní prostředí, než je v textilním průmyslu běžné. Dá se říci, že v outdoorovém oblečení logo BlueSign odlišuje udržitelnou módu a tzv. „fast fashion“.
V posledních letech roste globální poptávka po textilních výrobcích, ale současně s tím naštěstí také uvědomění spotřebitelů, kteří se stále více zajímají o to, jakým způsobem jsou získávány zdroje pro tyto výrobky a jakou zátěž pro životní prostředí jednotlivé kousky oblečení představují.
Jsou-li textilní výrobky označeny logem BlueSign (tedy v rámci loga malým písmem bluesign), máte jako spotřebitel jistotu, že dostanete produkt, jehož výroba měla nízkou ekologickou zátěž. Současně jsou takové produkty kvalitní, funkční a pohodlné. A v neposlední řadě i designově povedené, což ovšem musí posoudit každý kupující sám.
Se švýcarskou firmou BlueSign Technologies dnes spolupracuje i přední globální inspekční a certifikační instituce SGS, která standard bluesign propaguje mezi producenty oblečení a dalších textilních výrobků, a to na celosvětové úrovni.
BlueSign Technologies se ovšem v průběhu certifikačního procesu neomezuje jen na samotné výrobce oblečení a textilních výrobků, ale také na dodavatele chemikálií potřebných pro výrobu. Firma dbá na to, aby i používání těchto chemikálií mělo na životní prostředí co možná nejmenší negativní dopad. Produkty certifikované logem bluesign tak mají sníženou ekologickou stopu v celém svém dodavatelském řetězci.