📢 Posouváme se dál: Top–ArmyShop mění jméno na Rigad! Chci si přečíst více

Fjällräven: polární liška dorazila do našich prodejen

3. září 2024AktualityHana SedlákováDoba čtení 4 minutyPřečteno: 194x

Fjällräven je oblíbená značka mnoha dobrodruhů již od roku 1960. Nabízí vysoce kvalitní a nadčasové oblečení, batohy, outdoorové doplňky a vybavení, které mají něco, co dnešním výrobkům většinou chybí - jsou vyrobeny tak, aby vydržely! Společnost Fjällräven zároveň stojí na silných morálních zásadách, jako je udržitelnost a ekologická výroba.

Jedním z dalších cílů této švédské společnosti je motivovat lidi k tomu, aby častěji chodili do přírody, naučili se jí rozumět a chovali se k ní s úctou. Výrobky Fjällräven vám k tomu poskytnou potřebný komfort. Díky preciznímu zpracování a kvalitním materiálům s vámi vydrží téměř cokoli. Navíc nepodléhají módním trendům, jsou univerzální.

Značka Fjällräven nabízí i loveckou řadu oblečení, batohů a doplňků, která je velmi všestranná a její prvky jsou vzájemně dobře kombinovatelné. Někdo by mohl namítnout, jestli to jde dohromady s konceptem ochrany přírody. Fjällräven zastává princip udržitelného lovu s velkým respektem k přírodě a ekosystému.

lovecká řada Fjällräven. Zdroj: Fjällräven, Rigad.cz

Fjällräven nabízí i loveckou řadu oblečení, batohů a doplňků. Zastává koncept udržitelného lovu s respektem k přírodě. 

Ne rychlé módě, ano udržitelnosti

Udržitelnost je u Fjällrävenu klíčovým slovem. A nezůstává jen u slov. Všechno, co děláme, má nějaký vliv na životní prostředí. Aby společnost tento dopad snížila na minimum, nabízí jen takové výrobky, které jsou nadčasové a vydrží v dobrém stavu i desítky let. Můžete si je tak předávat i z generace na generaci.

Fjällräven sází na to, že vyrobí menší množství kusů, zato kvalitních. Spotřebuje se tím méně energie a vznikne méně odpadu. Společnost se zároveň zavázala, že při výrobě nebude používat škodlivé látky, jako je např. PFC, dbá na dobré zacházení se zvířaty, férový přístup k pracovníkům a šetrné zacházení s přírodními zdroji.

Muži v oblečení Fjällräven u řeky. Zdroj: Fjällräven, Rigad.cz

Výrobky Fjällräven s vámi přežijí opravdu cokoli. Jsou totiž ušity tak, aby opravdu vydržely!

Kvalitní a prověřené materiály

  • G-1000

Materiál G-1000 se začal používat v roce 1968. Od té doby bylo vyvinuto několik verzí, z nichž každá má specifické vlastnosti. Co je ale spojuje je vysoká odolnost, dobrá prodyšnost a v souladu s heslem udržitelnosti také dlouhá životnost. Materiál G-1000 chrání proti UV zářením a mechanicky (díky hustému tkaní) i proti komárům, kterých v létě na severu Švédska potkáte mračna.

V kombinaci s voskem Greenland Vax získává tento materiál odolnost vůči vodě a větru. Výhoda je, že si tento vosk můžete na oděv aplikovat sami podle aktuálních potřeb. Vosk navíc zvýší i mechanickou odolnost a životnost tkaniny, proto jej nanášejte buď na celý kus oblečení, nebo na exponovaná místa. Vosk jednoduše odstraníte vypráním (perte vždy podle instrukcí od výrobce), čímž získáte vzdušný kousek do teplého počasí.

  • Bergshell

Bergshell je nově vyvinutý materiál, který vyniká mechanickou odolností. Tu má na svědomí kombinace hustě tkaného vlákna se vzduchem tvarovanou přízí v ripstopovém provedení. Základem tohoto materiálu je recyklovaný nylon s TPU laminováním. Jedná se o voděodolný a zároveň ekologicky udržitelný materiál s vodním sloupcem 10 000 nm. Vznikl speciálně pro potřeby vysokohorské turistiky a najdete ho také na těch nejodolnějších batozích do náročných podmínek.

  • Eco-Shell

Eco-Shell je v podstatě hardshell posunutý do udržitelné úrovně. Záměrem bylo vytvořit nepromokavé outdoorové oblečení, které za sebou nezanechává negativní vliv na životní prostředí. V nabídce se setkáte s 2vrstvou a 3vrstvou verzí, přičemž u 3vrstvého materiálu chrání vnitřní stranu měkká podšívka, která hřeje a zároveň odvádí pot od těla.

TIP: Hledáte odolné outdoorové oblečení, ale v pojmech hardshell, softshell a Gore-Tex trochu tápete? Náš článek vám pomůže udělat si jasno.

Svrchní vrstva je naimpregnovaná bez použití škodlivých PFC materiálů. Všechny vrstvy materiálu Eco-Shell jsou založené na recyklovaném polyesteru. Eco-Shell je strečový, prodyšný, mechanicky odolný a vodní sloupec dosahuje velmi slušných 30 000 nm.

Fjällräven oblečení v horách. Zdroj: Fjällräven, Rigad.cz

Společnost Fjällräven motivuje lidi, aby chodili do přírody. Jejich výroby vám k tomu poskytnou potřebný komfort,

Příběh značky Fjällräven (aneb jak se mladý Åke nenechal odradit)

Åke Nordin se narodil v roce 1936 v pobřežním městečku Örnsköldsvik na severu Švédska. Odjakživa miloval přírodu, hory a lesy. Trávil tam každou volnou chvíli a nezřídka mizel z domu třeba i na týden. Jeho výpravy ale měly jednu vadu na kráse, a tou bylo zcela nedostačující vybavení, které ho omezovalo v pohybu, bylo těžké a neforemné. Kdo by si ale myslel, že kvůli tomu Åke zpohodlněl a zůstal raději doma u krbu, těžko by mohl být dále od pravdy.

Åke si ve 14 letech sám vymyslel a zkonstruoval důmyslný batoh s vnějším rámem, který mu jeho výpravy značně usnadnil. Ale protože švédské hvozdy nebyly zdaleka tak opuštěné, jak by se na první pohled mohlo zdát, jeho vynálezu si všimli dřevorubci a prosili Åkeho, aby jim takový batoh také vyrobil. Tehdy se v Åkem probudil podnikatelský duch.

Výrobky Fjällräven. Zdroj: Fjällräven, Rigad.cz

Fjällräven nabízí široké portfolio outdoorového oblečení, batohů a zavazedel, doplňků a dalšího vybavení. Všechny tyto výrobky spojuje kvalita a udržitelnost.

V roce 1960, po ukončení výsadkářského kurzu v Karlsborgu, se Åke vrhl do podnikání v outdoorovém průmyslu naplno a založil společnost Fjällräven, která se rychle rozrůstala. Åke ale nebyl jen podnikatel, byl také inovátor, a tak přišel s nápady, jako byl např. hliníkový rám na batoh nebo dvouplášťový stan, které se v drsných severských podmínkách osvědčily a pomohly společnosti Fjällräven vybudovat silnou pozici na trhu. 

A pak přišla expedice do Grónska v roce 1966, během které společnost Fjällräven testovala tepelné stany v extrémních podmínkách, paradoxně z ní ale vzešel i nápad na oblečení. Åkeho tenkrát napadlo ušít bundu z materiálu, který se ukázal jako příliš těžký pro stany. Bunda mu v přírodě fungovala skvěle, jediný problém byla voděodolnost. A tehdy si Åke vzpomněl, jak si jako mladý před skákáním na lyžích kromě skluznic voskoval i kalhoty. Základ pro materiál G-1000 byl na světě. A ikonická bunda Greenland Jacket se prodává dodnes.

Fjällräven logo na žluté mikině. Zdroj: Fjällräven, Rigad.cz

Už víte, proč si liška na logu Fjällräven zakrývá čumák?

Proč si liška zakrývá čumák?

Fjällräven znamená v překladu polární liška. Když udeří silné mrazy, přikryje si čumák svým huňatým ocasem a pořádně se zachumlá. Takto vydrží i teploty padající k -60 ℃. Schopnost drobného zvířátka adaptovat se na extrémní podmínky zaujala Åkeho natolik, že se obrázek polární lišky stal logem společnosti. Od roku 1994 běží projekt badatele Anderse Angerbjörna na záchranu polární lišky Save the Arctic Fox.

Štítky Značky

Čtenáře dále zajímá

Doprava zdarma od 2 500 Kč
97% zboží skladem
Garance vrácení peněz
Kamenné prodejny