Doručení pod🎄 stíháme při objednání do 19.12. do 12:00!

Boty Hanwag: evropská výroba, světová popularita

9. prosince 2024AktualityHana SedlákováDoba čtení 3 minutyPřečteno: 305x

Hanwag, německá značka outdoorových bot, již přes 100 let obouvá ty nejnáročnější dobrodruhy a milovníky hor a extrémních podmínek. Jako globální leader na outdoorovém trhu je živým důkazem toho, že tradice s inovacemi a řemeslo s moderními technologiemi mohou jít ruku v ruce. Značka Hanwag si zakládá na kvalitě bez kompromisů a nabízí vám obuv, která vydrží. Vykročte v novém roce do dobrodružství v botách Hanwag!

Značka Hanwag má velmi dlouhou tradici. Její příběh se začal psát před více než 100 lety a dodnes je synonymem pro špičkové outdoorové boty do hor i na treky. Díky kvalitní řemeslné výrobě se můžete spolehnout, že jsou propracované do toho nejjemnějšího detailu. To vše v kombinaci s nejnovějšími technickými poznatky, nepřetržitou inovací a ve spolupráci s profesionálními alpinisty, trekaři a horskými vůdci.

Jen tak totiž mohou vzniknout boty, které hravě zdolají i ten nejtěžší terén. Hanwag představuje jistotu a fair-play v dynamicky se měnícím outdoorovém průmyslu. Svou filozofii vždy staví kolem jedné základní otázky: co dělá botu dokonalou botou? A odpověď zní, že dokonalá bota není nikdy hotová.

Značka zrozená v podhůří Alp

Tuto otázku si kladli zakladatelé značky, Hans Wagner a jeho synovec Josef Wagner, už od samého začátku. Pomohla jim vyrůst a během několika desetiletí se z poctivé rodinné dílny pomalu, ale jistě vypracovat mezi světové špičky. Také není žádná náhoda, že je Hanwag bratrskou značkou a zdravou konkurencí neméně známé značky Lowa, o jejíž historii a současnosti jsme psali přesně před měsícem. Zakladatel Lowa, Lorenz Wanger, byl totiž bratr Hanse Wagnera.

A podobně jako Lowa se ani značka Hanwag nesoustředila jen na boty určené pro vysokohorskou turistiku. V 60. letech minulého století vyráběla lyžařské boty, které se ve velkém exportovaly do Spojených států. Co se týče lezeckých bot, předběhly „hanwagy“ svou dobu a zaútočily na trh už před nástupem lezeckého boomu. Speciální model bot pro parašutisty zase pomáhal zmírňovat tvrdý dopad při přistávání.

Hlavní cíl ale zůstával stále stejný: vyrábět odolné a pohodlné boty s dlouhou životností, která se při správné péči počítá i na desítky let. Takové, které si poradí s arktickými podmínkami velehor, středoevropskými lesními a skalnatými cestami-necestami i s expedicemi do tropických džunglí. 

Boty značky Hanwag, detail šněrování. Zdroj: Rigad

Boty značky Hanwag jsou ze 100 % vyrobeny v Evropě.

100% evropská výroba

Jednou z hlavních hodnot Hanwag je také udržitelnost. Té by stěží mohlo být dosaženo, kdyby se výroba přesunula na opačný konec světa. Veškerá obuv Hanwag – od kvalitní Vibram podrážky před nadčasovou full-grain kůži až po tkaničky – je 100% vyrobená v Evropě. Kromě hlavního výrobního závodu v bavorském Vierkirchenu vlastní Hanwag také výrobní závod v Maďarsku a spolupracuje s partnery v Chorvatsku, Rumunsku a dalších evropských zemích.

Z Evropy také pochází veškerý materiál na výrobu bot – snad s jedinou výjimkou, a tou je jačí kůže z Mongolska, která se ale také zpracovává a zušlechťuje v Německu. Co ale doopravdy znamená pojem „vyrobeno v Evropě“?

Není „Made in Europe“ jako „Made in Europe“

Treková bota má velmi složitou konstrukci a skládá se z desítek až stovek různých částí. Jednotlivé části mohou pocházet z různých zemí. Finální produkt navíc může být zkompletován v úplně jiné zemi. Která země by tedy měla být označena jako země původu?

Dle celního kodexu EU lze otázku původu produktu posuzovat podle dvou hlavních aspektů:

  • Podle země, kde došlo k poslednímu významnému zpracování nebo opracování
  • a zároveň se procesem zpracování nebo opracování hodnota výrobku zvýšila minimálně o 45 %. A to jak u materiálů, tak i u odvedené práce na výrobku. 

Teoreticky by mohlo dojít k tomu, že si výrobce nechá ušít kožené svrchní části bot v Asii, v Německu k nim přidat podrážky a finální výrobek označit jako „Made in Germany“. Hanwag se ale svým slibem zaručuje, že obuv této značky je ze 100 % vyrobená v evropských zemích. 

Kromě toho Hanwag na všech svých výrobcích jasně uvádí konkrétní zemi, ve které byly boty vyrobeny, např. „Made in Croatia“, ačkoliv v Evropské unii takový požadavek neexistuje, na rozdíl např. od USA.

Lokální výroba - benefit pro planetu i zákazníka

Proč tedy Hanwag vyrábí své boty výhradně v Evropě, když jinde by to šlo levněji? Odpovědí se vracíme zase na začátek – protože cílem je vytvořit obuv, která bude jejich nositeli sloužit i několik desetiletí. Důraz na kvalitu každého výrobního kroku, vyškolený personál a efektivita plánování, to vše patří mezi hlavní devízy evropské výroby.

A nesmíme zapomenout na ekologii jako jedno z klíčových témat současnosti. Lokální výroba znamená podstatné snížení emisí a kontrolu nad dodržováním všech bezpečnostních standardů. „Boty Hanwag jsou předurčeny ke zdolávání vzdálenosti chůzí, ne plavbou při přepravě“ doplňuje Stefan Jerg, vedoucí výroby a nákupu. Jak charakteristické pro Hanwag. Od roku 1921 až po současnost…

Autor článku
Hana Sedláková
Hanka má za sebou službu v armádě a zanechalo to na ní následky. Také jí zůstal dobrodružný duch. Hanku baví outdoor. Miluje hory, trekování, spaní pod širákem a vůbec experimentování s pobytem mimo civilizaci. Občas na cestách taky zavítá mezi lidi, s gustem nasává místní kulturu, učí se jazyky a pátrá po nejrůznějších zajímavostech.

Čtenáře dále zajímá

Doprava zdarma od 2 500 Kč
97% zboží skladem
Garance vrácení peněz
Kamenné prodejny